2009-ben a világ egyik legnagyobb közvélemény kutató cége, az Ipsos e-mailben 3 kérdést tette fel több, mint 1 millió szépségiparban dolgozónak. A megkérdezettek között voltak fodrászok, kozmetikusok, műköröm építők. Férfia és nők a világ minden tájáról, összesen 26 országból adtak 80%-ban ugyanolyan választ a feltett kérdésekre.
1. Mi alapján szabja meg a szolgáltatás árát?
2. Rendelkezik valamilyen végzettséggel, mely segíti Önt vállalkozása pénzügyeiben? Ha nem, akkor hogyan oldja meg a felmerülő nehézségeket, illetve hogyan készíti el pénzügyi terveit?
3. Milyen módszereket ismer vállalkozása fellendítéséhez, a reklámozáshoz, a konkurencia legyőzéséhez, a drágább szolgáltatások eladásához, illetve a nyereség fokozásához?
1. válasz:
A válaszadók 90%-a egyetlen mondattal válaszolt: "A többiek ugyanilyen árakkal dolgoznak."
2. válasz:
A válaszadók 70%-a nem rendelkezett sem végzettséggel, sem tapasztalattal, mely segítette volna őt vállalkozása pénzügyi világában. Egyébiránt szinte minden válaszadó a könyvelőjére hárítja át vállalkozása pénzügyeinek rendezését.
Ám a legmegdöbbentőbb adat: 95%-uk nem készít pénzügyi terveket. A legjellemzőbb válasz erre a következő volt: "Ha tökéletes munkát végzek, akkor az elégedett vendég úgyis visszatér. És akkor magától jön a pénz."
3. válasz:
A válaszadók egyhangúlag azt válaszolták, hogy vállalkozásukat a vendégkör bővítésével tudnák fellendíteni. De arra a kérdésre, hogy ezt hogyan csinálnák, már nem tudtak válaszolni.
A megkérdezettek kivétel nélkül a helyi lapokat, illetve az internetet hozták fel a reklámozás legjobb példáiként. De reklámötleteiket kifejteni 95%-uk nem tudta.
A drágább szoltáltatás eladásához 99%-uk őszintén bevallotta, hogy nem ért.
A nyereség fokozását a kérdezettek 60%-a az alapanyagok olcsóbbra cserélésével oldaná meg, további 25% a szolgáltatások árain emelne, és csupán 15%-nak jutott eszébe a reklám, az akció, és egyéb ötletek, amivel növelni tudnák nyereségüket.
További adatok szerint a szépségipar - mivel a kozmetikum luxuscikknek számít - forgalma nagy mértékben visszaesett az utóbbi 2 évben. A válság elérte az embereket, s mivel a műkörmösök is vendégekből élnek, így az ő bevételük is csökkent.
A kozmetikumokat gyártó cégek persze újabb és újabb akciókkal próbálnak vásárlásra ösztönözni széles tömegeket. De viszonteladóikról, partnereikről, a műköröm építőkről megfeledkeznek.
A fentebb leírt adatok és tények fényében 2011 elején alakult meg egy új társulás, mely úgy döntött, hogy fordít a sorrenden. Nem a végfelhasználó lesz az első, hanem a viszonteladó. Hiszen, ha a műköröm építő növeni tudja forgalmát, szélesíteni tudja vendégkörét, és nyereségét is meg tudja sokszorozni, akkor ez egyúttal azt is jelenti, hogy az őt alapanyagokkal ellátó cég forgalma is nő!